Signia App
ALLA DINA KUNDERS BEHOV, PÅ EN PLATS
Enklare och behändigare. Den nya Signia-appen kombinerar alla Signias befintliga appar i en samlad app, för alla användares behov. Och eftersom den inkluderar TeleCare anpassas den smidigt in i din utprovningsprocess, vilket gör det enklare för dina kunder att hålla kontakten med dig även när de inte är på plats. Resultatet är en snabbare och precisare utprovningsprocess – det effektiviserar ditt arbete och gör dina kunder nöjda.
EN PERSONLIGARE VÄRLD FÖR ALLA
Med den nya Signia-appen kan du ge alla dina kunder mer direkt och individuellt stöd. Du kan skräddarsy deras hörapparater efter deras personliga behov.
Att förse dina kunder med all den användbarhet de förväntar sig från en smartphone-app kunde inte vara enklare. Den nya Signia-appen integrerar alla funktioner hos tidigare appar, inklusive anslutningsbarhet, fjärrstyrning och TeleCare i en och samma app.
Användare kan diskret styra sina enheter medan de strömmar deras favoritmusik och TV-program direkt till deras hörapparater. Samtidigt låter TeleCare dig hålla dig nära dem och ge dem hjälp även när de är på språng. Allt på en plats, för större bekvämlighet och enklare användning.
Dessutom, tack vare Signia-appens helt nya och moderna användargränssnitt kan dina kunder njuta av enkel hantering och användarvänlighet.
Lär dig hur du använder Signia-appen
Signia App FAQ
-
Var hittar jag Signia-appen?
Signia-appen går att ladda ner utan kostnad från Apple App Store och Google Play Store på alla kompatibla iOS- och Android-enheter.
-
Med vilka hörapparater är Signia-appen kompatibel?
Signia-appen är kompatibel med den fullständiga Signia hörapparatsportfolion.
-
Med vilka mobila enheter är Signia-appen kompatibel?
Signia-appen är kompatibel med de flesta Android- (Android 5.0 och senare) och Apple-enheter (iOS version 9.3 och senare). Du hittar en lista över rekommenderade Android-enheter för optimal app-stabilitet på Signia-appens webbplats.
-
Vilka justeringar kan jag göra med Signia-appen?
Med Signia-appen kan du:
- ändra hörprogram och mikrofonens volymnivå,
justera ljudbalansen (bas och diskant), - justera Tinnitus-terapisignalen (om tillgängligt),
- justera riktningen för hörapparatens mikrofoner individuellt med 360° Spatial Configurator,
- hantera dina ljudströmningsenheter (t.ex. StreamLine TV-, StreamLine Mic-, CROS-enheter etc.) och styra deras volym diskret,
- hålla närmare kontakt med din audionom och få individuell fjärrsupport via TeleCare (kräver en föregående aktivering av din audionom).
Som ett resultat erbjuder Signia-appen dig en rad olika individuella inställningsmöjligheter för ännu mer anpassning av din hörselupplevelse.
- ändra hörprogram och mikrofonens volymnivå,
-
Vilken typ av rättigheter kräver och begär Signia-appen?
Beroende på operativsystem på din mobila enhet, samt din typ av hörapparat, kan Signia-appen kräva vissa initiala tillstånd, som:
- ta emot meddelanden
- ta emot meddelanden från din HCP
- åtkomst till motion- & fitness-aktivitet
- att förbättra din lyssnarupplevelse samtidigt som du rör dig, går eller utför någon annan aktivitet
- att få åtkomst till platstjänster:
- att använda identifieringsfunktionen för aktivitet/rörelse/gång
- att ha appen igång i bakgrunden (obs: ingen platsdata överförs!)
- att få åtkomst till kameran, ljud, bilder, media och filer
- att ta emot videosamtal från din audionom (tillgänglig efter föregående aktivering av din audionom).
Mobila enheter kompatibla med Signia-appen:
Apple-enheter: Signia-appen är kompatibel med alla Apple-enheter med iOS version 9.3 och senare.
Android-enheter: Signia-appen är kompatibel med de flesta Android-enheter (Android 5.0 och senare).
För optimal stabilitet i appen medan du använder den med våra Bluetooth-hörapparater rekommenderar vi att du använder följande Android-enheter:
Nya telefoner kan läggas till på denna lista.