En ny, högteknologisk och snygg hörapparat skapar intresse och ger nöjda användare
Vår nya hörapparatslösning som snart kommer att lanseras har en unik och elegant design. Det låter dig locka ännu fler konsumenter och konvertera potentiella kunder till nöjda hörapparatsanvändare.
Vår nya lösning skapar intresse
år nya spännande lösning kommer att skapa intresse och därmed generera fler potentiella klienter till klinikerna. Vi kombinerar teknik och snygg design på ett helt nytt sätt. Således kan vi ge användarna en hörapparat som passar deras självuppfattning och livsstil – och skiljer sig dessutom från traditionella hörapparater vars utformning oftast är förknippad med stora klumpiga hörapparater.
Vi har samlat in data som visar att vår nya lösning skapar ett paradigmskifte i den övergripande uppfattningen av hörapparater.
Vi genomförde en konsumentundersökning av 500 personer med mild till måttlig hörselnedsättning, där de blev ombedda att välja mellan två olika hörapparater. En av enheterna var vår nya lösning, medan den andra var en med traditionellt utseende. 84 procent av konsumenterna valde vår nya lösning. Detta visar tydligt vilket intresse denna produkt kan generera. Omkring 88 procent av konsumenterna kunde också känna igen hörsellösningen när den presenterades för dem senare. [1]
De imponerande resultaten slutar inte här. Vår nya lösning kan också hjälpa dig att konvertera intresserade konsumenter till nöjda klienter. Under undersökningen bad vi potentiella användare av hörapparater att välja en lösning från ett urval av våra nuvarande produkter.
Vad var resultatet?
Cirka 24 procent av de svarande valde inte en hörapparat eftersom de inte hittade någon som tilltalade dem på ett personligt eller behovsmässigt plan. Det intressanta är att när vi upprepade undersökningen med vår nya enhet var det 10 procent som inte valde en hörapparat. Denna reduktion visar hur viktig den nya hörapparaten är för vårt urval av hörapparater och det visar också hur enheten påverkar hörapparatindustrin.
Vår nya lösning har två klara fördelar:
- Den har en bra design som matchar användarens självuppfattning
- Det genererar intresse och omvandlar potentiella kunder till nöjda användare av hörapparaten.
Och det finns många fler fördelar, så följ den stora lanseringen som ligger precis runt hörnet. Du kan följa online annonseringen den 27 augusti var du än befinner dig i världen https://www.signia-pro.se/folj-oss/!
[1] Signia konsumentstudie 2018: När alternativen presenterades valde 84% av de svarande den nya lösningen. 88% av respondenterna mindes att de hade sett den nya lösningen i ett butiksfönster.